Noul logo Dacia-semnalul unui nou început, în contextul proiectului Renaulution

Noul logo Dacia-semnalul unui nou început, în contextul proiectului Renaulution

https://24auto.ro/2021

Noua siglă a mărcii Dacia va fi formată dintr-o combinație stilizată a literelor D și C și dă semnalul de start pentru brandul românesc, în cadrul proiectului de relansare a Grupului Renault.

Dacia renunță la sigla desenată în degradeuri ”3D” și se aliniază la noile tendințe din domeniu, fiind preferat stilul ”plat”. Noul logo a fost dezvăluit zilele trecute, cu ocazia prezentării conceptului Dacia Bigster.

Schimbarea face parte dintr-un amplu proces de relansare a Grupului Renault, demarat de nou președinte, Luca de Meo, un proiect ambițios, botezat sugestiv Renaulution. Pentru Dacia, această relansare începe de la logo, cu cele două litere așezate în oglindă și desenate într-un stil angular.

Noua identitate vizuală trebuie să confere brandului Dacia un aer mai cool, așa cum își dorește Luca de Meo. Acesta s-a arătat încântat de evoluția de până acum a constructorului român și este foarte încrezător în viitorul mărcii Dacia.

Dar ce înseamnă acestă relansare? Întâi de toate, îmbunătățirea rentabilității la nivel de grup. Prin urmare, toate modelele Dacia vor folosi aceeași platformă tehnică, CMF-B. După schimbarea de generație Logan și Sandero, vor urma alte trei modele noi, programate până în 2025. Două dintre ele vor fi în segmentul B, iar al treilea, un SUV complet nou, în segmentul C, prefigurat de conceptul Bigster. În privința propulsiei, modelele Dacia vor dispune de tehnologia hibridă a grupului, E-Tech, iar marea noutate va fi modelul electric Spring.

În cadrul planului Renaulution, de relansare a Grupului Renault, este prevăzută și introducerea unui al doilea SUV în gama Dacia, poziționat deasupra lui Duster.

Până în prezent, modelele Dacia s-au încadrat în segmentul B, astfel că cel de-al doilea SUV din gamă va marca intrarea producătorului în segmentul imediat superior, C.

Împreună cu Lada, Dacia va folosi o singură platformă, CMF-B, de la Renault Clio V. Așadar, din rațiuni economice, noul model va folosi o platformă dintr-o clasă inferioară, rețetă pe care o întâlnim și la Grupul Volkswagen, pentru unele modele Skoda.

Noul model este anticipat de Bigster Concept, prezentat oficial astăzi. Va putea lua la bord până la 7 persoane, înlocuind, din acest punct de vedere, vehciul monovolum Lodgy. Deși măsoară 4,6 metri lungime, cu 12 cm mai mult decât Renault Kadjar, foarte probabil va fi comparabil ca preț cu Renault Captur, un model mai mic, crossover. Cu siguranță, va fi unul dintre cele mai spațioase și ieftine SUV-uri compacte de pe piață!

Prețul scăzut nu va permite o diversitate prea mare în privința propulsiei, chiar dacă Renault promite motorizări ”alternative”! Este de așteptat, totuși, să regăsim propulsia hibridă a grupului, E-Tech.

Acestea sunt, deocamdată, singurele informații oficiale furnizate de Renault. Rămâne de văzut când vom vedea noul model pe șosele – deocamdată tot ce știm în această privință este că până în 2025 Dacia are în program trei modele noi, printre care și acest SUV compact

articol preluat din : 24auto.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.