Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/r105080fran/blog.francrocar.ro/wp-includes/pomo/plural-forms.php on line 210 Sezonul rece se apropie cu paşi repezi şi inevitabili - Francrocar - BlogSkip to content
Primary Navigation Menu
Sezonul rece se apropie cu paşi repezi şi inevitabili
Din moment ce sezonul rece se apropie cu paşi repezi şi inevitabili, Francrocar vă prezintă o listă de zece sfaturi pentru menţinerea siguranţei rutiere în condiţii de iarnă.
Sosirea iernii vine mereu ca un şoc pentru şoferi, sau cel puţin aşa ne dau impresia concetăţenii noştri. Într-un fel, avem senzaţia că toată lumea se aşteaptă să nu ningă deloc în această iarnă, în ciuda faptului că ne-am luptat cu toţii cu nămeţii în decursul iernii trecute. În special în România, şoferii par să fie dezinteresaţi de pregătirea automobilului de iarnă, preferând să se concentreze pe activităţi mai plăcute.
Nu plecaţi la drum nepregătiţi
Să presupunem că nu aţi urmărit prognoza meteo şi v-aţi trezit cu ninsoarea la geam. Nicio problemă, nimeni nu este perfect. Însă încercaţi să fiţi corecţi cu cei din jur şi nu plecaţi la drum fără niciun fel de pregătire. Dacă nu aveţi anvelope de iarnă, nu sunteţi îmbrăcat corespunzător pentru sezonul rece şi nu sunteţi siguri că automobilul pe care urmează să-l conduceţi funcţionează corect, nu plecaţi la drum.
Folosiţi anvelope adecvate pentru iarnă
Din momentul în care temperatura exterioară scade sub şapte grade Celsius, este indicat să aveţi anvelope potrivite sezonului rece. Mai mult decât atât, dacă circulaţi pe un drum cu zăpadă şi/sau polei cu anvelope care nu poartă inscripţia M+S, riscaţi să fiţi sancţionaţi contravenţional.
Nu uitaţi trusa de unelte pentru urgenţe
Pe lângă trusa de prim ajutor, extinctorul, vesta florescentă şi triunghiul reflectorizant – obligatorii prin lege, este important să mai aveţi câteva elemente la bord. În primul rând, trebuie să aveţi roata de rezervă umflată şi haine călduroase. În cazul în care rămâneţi blocat în zăpadă, este bine să aveţi şi o listă de provizii la bord în cazul în care pregătiţi o călătorie (alimente, pături, apă, lanternă, ş.a.m.d.). Dacă circulaţi doar prin oraş, nu strică niciodată o lopată în portbagaj, alături de un mic săculeţ de nisip
Degeaba aveţi maşina pregătită pentru iarnă dacă nu ştiţi şi ce să faceţi cu ea în condiţii de aderenţă slabă. Din moment ce un curs de conducere defensivă costă 100 de euro, contravaloarea unei poliţe CASCO pentru o lună, iar un automobil costă de câteva zeci ori mai mult, vorbim de o veritabilă investiţie în viitor. În cadrul cursurilor de conducere defensivă, veţi învăţa să controlaţi maşina în situaţii de urgenţă şi veţi putea să corectaţi micile greşeli de conducere pe care le faceţi fără să realizaţi.
Acvaplanarea şi ceaţa, două riscuri majore
Ceaţa şi acvaplanarea reprezintă două riscuri majore cu care se înfruntă şoferii pe perioada iernii. Cele două situaţii pot să apară aproape din neant, iar ambele situaţii pot fi la fel de periculoase ca şi poleiul. Din fericire, există o soluţie pentru a trece mai departe fără probleme: menţinerea unei distanţe mai mari faţă de vehiculul din faţă, abordarea unui regim de condus defensiv şi reducerea vitezei de circulaţie la apariţia ceţii. Trebuie să reţineţi că orice automobil şi orice şofer este aproape la fel de ”orb” pe timp de ceaţă, iar acvaplanarea şi alunecarea pe gheaţă pot avea loc atât într-un automobil de lux, cât şi într-un autovehicul demn de programul de casare.
Adaptaţi viteza şi comportamentul rutier la condiţiile de drum
Să presupunem că aţi bifat cu ”afirmativ” toate punctele anterioare. Sunteţi gata de drum. Corect. Pe voi iarna nu vă poate învinge şi puteţi conduce ca şi cum ar fi vară. Greşit. În ciuda pregătirilor, conducerea unui automobil pe timp de iarnă trebuie să suporte o serie de modificări. Pe scurt, trebuie să vă adaptaţi. Oricât de capabili aţi fi în spatele volanului, trebuie să vă amintiţi că şoferii din jur ar putea să nu răspundă la fel de repede la eventualele pericole, iar automobilul ar putea să se comporte diferit la o bruscare a volanului, a pedalei de frână şi a acceleraţiei. Este esenţial să aveţi mai multă răbdare la volan şi să nu bruscaţi comenzile.