Cel mai estic punct romanesc / Orasul de la capatul Uniunii Europene

Cel mai estic punct romanesc / Orasul de la capatul Uniunii Europene

Pentru o excursie in cel mai estic punct romanesc ,  orasul Sulina , este necesar sa ajungem intai in orasul Tulcea  aflat la  280 km de Bucuresti . Aici putem ajunge cu masina in aproximativ 4 ore .

Orasul este situat pe 7 coline , ca si Iasiul , ca si Roma , pe o vatră populată continuu începând din perioada culturii Gumelnița (2900 – 2200 î.C.).In orasul cu aproape 100.000 de locuitori, pe langa majoritatea covarsitoare de romani, traiesc rusi-lipoveni, turci, ucraineni, tatari, italieni, armeni, maghiari, germani, evrei, greci, bulgari.

De acolo , pentru a ajunge in cel mai estic punct din Romania ,singura cale de transport este cea pe apa. Accesul se realizeaza din Tulcea cu ajutorul navelor de pasageri clasice , sau cu nave rapide , timpul de calatorie , diferind in functie de nava aleasa de la o ora si jumatate la patru ore .

Situat  in Delta Dunarii , de-a lungul fluviului Dunarea ,  in apropierea varsarii in Marea Neagra a bratului ce poarta acelasi nume , Sulina este singurul oras port din tara , atat la Dunare cat si la Marea NeagraÎn perioada de înflorire maximă, populația orașului depășea 20.000 de locuitori. Astăzi, doar 3.000 de oameni mai trăiesc aici. La Sulina se întâmplă ultima minune a Dunării, vărsarea în Marea cea Mare .Plaja Sulina este cea mai lată porţiune de acest fel de pe litoralul Mării Negre si are cel mai fin nisip. Este situată la 2 km de oraş, iar în ceea ce priveşte apa mării . Plaja Sulina este o zonă de importanţă ecologică, deoarece aici se dezvoltă Volbura de nisip, o plantă aflată pe lista roşie a speciilor protejate. Obiectivele turistice te aşteaptă în fiecare zi să-ţi vorbească despre istoria, natura, cultura, tradiţia oraşului.

Farul vechi din Sulina este una dintre puținele clădiri de patrimoniu care sunt, încă, funcționale. Construit la început de secol XIX de autoritățile otomane, a fost administrat în perioada 1897-1939 de Comisiunea Europeană a Dunării. În anul 2003 a devenit muzeu.

Un document otoman vechi atestă că primul far din Sulina a fost construit pe malul stâng al Dunării, în jurul anului 1745, la inițiativa lui Beshir Agha, personalitate a Imperiului Otoman. Documentul mai amintește că localnicii trebuiau să se ocupe de îngrijirea farului și să furnizeze ceara necesară pentru iluminat.

Actualul far a fost construit de Comisiunea Europeana a Dunarii (C.E.D.) la capatul digului de nord intre anii 1869-1870. El a funcționat fără încetare până în anii 1920. În 1922 au început ample lucrări de prelungire în mare a digurilor gurii Canalului Sulina, ceea ce a dus la scoaterea din uz a farului, deoarece el nu se mai afla poziționat la intrarea pe canal.

Este situat pe malul stang al Dunarii, iar legatura sa cu partea continentala se realizeaza printr-un lung dig de piatra. Ceea ce este fascinant la acest dig este faptul ca el inca mai pastreaza inscriptiile celor ce au participat la constructia sa.

În perioada celui de-al Doilea Război Mondial, farul a fost transformat într-un punct de observație folosit de către Marina Militară Germană. A fost folosit pentru filmările serialului românesc de succes Toate pînzele sus!, produs de Televiziunea Română între anii 1976 și 1978.

In octombrie 1977 la Sulina a ancorat in drumul sau spre  stramtoarea Bosfor , nava Calypso , condusa de celebrul explorator Jacques Yves Cousteau .

In anul 2020 te asteptam la Francrocar sa vizitam Romania Frumoasa impreuna .

www.francrocar.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.